måndag 25 maj 2009

Vi lever..

Blogg-lycka, det är när vänner undrar varför vi inte bloggat på några dagar. När folk följer vår blogg så pass flitigt att det uppdagas när vi inte bloggar varje dag. Jag kan inget annat än att känna mig hedrad och vi ska självklart skärpa till oss och fortsätta med dagliga inlägg. Iaf så fort vi fått vårt beställda mobila bredband så att vi kan blogga från Staronborg.
Kan iaf berätta att det var jätteskönt att komma tillbaka till stugan efter att ha varit borta på arbete i ca en vecka. Va mycket som hänt i rabatterna!

Långhelgen har fyllts av arbete med Staronborg. Vi har haft eminent hjälp av fina G och tillsammans har vi dragit upp hundratals maskrosor (varför kan man undra när det nästa dag är lika gult på gräsmattan igen..), tvättat staketlängder med målartvätt, grävt land och såklart ätit gott och haft himla trevligt.



Helgen har även fyllts av växter och blommor. Vi har fått flera plantor av våra snälla grannar - pioner, aklejor, några liljor mm. Jättesnällt verkligen! Det är skönt att slippa köpa allt nytt, för det blir ju slantar iaf. Igår kompletterade vi iaf på en trädgårdshandel och köpte en rosentry, stjärnflocka (en av mina favoritblommor), jättedaggkåpa, smulgubbar mm.


Ett av mina projekt har även varit att försköna denna blomlåda som jag hittade slängd vid containern på området. Det kommer bli jättebra när den väl är färdigfylld med blommor. Den är än så länge spryad vit och nu huserar "Snöflingor" i den. Snart kommer fuchsior att slå följe.



Ja jisses, det har hänt massor under helgen. Vi får blogga lite flitigt nu ett tag så att vi/ni hinner ikapp. Hoppas att det är bra med er alla och att solen har strålat på er! Ha en fantastisk dag!

2 kommentarer:

  1. Ni har en rackarns snygg radio också, glöm inte det! =)

    För övrigt så är det ett bra tag sen jag sov så länge att jag som imorse vaknade av väckarklockan, så tack för den bra nattsömnen! =)

    SvaraRadera
  2. Med en snabb överslagsräkning kan t.o.m jag konstatera att ni har bloggat i snitt MER än en gång varje dag - så vem kan klaga..??;)

    SvaraRadera