måndag 4 maj 2009

Vardagsbestyr

Idag efter jobbet åkte jag och Lotta-Nisse till Staronborg. En av oss skulle "hem" medan jag skulle plantera resten av växterna från igår (bland annat Bolltistlar). Ned i jorden kom även de höst-astrar som vi fått av Herr J som legat och väntat på plantering.

Det är lite spännande att ha gäster i stugan under en lång tid. Det är tur att vi alla är rätt flexibla och vill väl. Våra gäster undrar till och med vad de kan hjälpa till med på kvällarna. Helt fantastiskt! Jag försökte sälja in ogäsrensning som det hetaste nöjet, men det gick väl si så där.. Däremot tror jag att vi får hjälp med att tvätta och måla vårt staket, som bara ligger och väntar på att bli uppsatt. Vi längtar väldigt mycket efter staketet, att få tomten mer inhägnad. Idag är gränserna väldigt vaga och ett staket kommer nog ge vår lott ett mer ombonat utseende. Det kommer bli falurött, i stil med flera av grannarnas staket. Blandat med staketet kommer vi sätta upp några spaljéer som klätterväxter ska få frodas på. Klätterhortensia är en av de växter som förhoppningsvis ska planteras i år. Har även funderingar på vildvin, som verkar vara en bra täckväxt. På vissa ställen skulle det vara skönt att avskärma lite, skapa en egen liten oas mitt i koloniområdet.

Har idag ringt på en annons gällande likadana stolar som jag fyndade bredvid containern. Det enda negativa med dem är att de idag befinner sig i Bengtsfors, på andra sidan Vättern och Vänern. Är det någon som har vägarna förbi Bengtsfors, ja eller Uddevalla för den delen? Hör mer än gärna av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar