söndag 10 maj 2009

Helgen i bilder

Helgen har varit lugn, men innehållit en hel del fix. Har inte varit riktigt kry än, men jobbat på efter kapacitet. Nu har vi precis kommit hem och är väldigt trötta. Så pass, att jag inte orkar skriva så mycket. Bjuder på lite bilder istället.

I sovdelen har stringhyllorna kommit upp och även ny gardin och läslampa. Här ser ni en string-telefonhylla som får agera nattduksbord.





Under äppelträdet har jag idag sått en äng. Håll tummarna för att det lyckas! Det skulle vara fantastiskt att få njuta av lite ängsblommor i sommar.









Tallrikshyllan kom upp idag och fylldes med porslin, gamla plåtburkar och två figuriner som hade liftat från en kastrull som jag inhandlat på en loppis. I kastrullen låg massa tidningspapper som jag bara trodde var skräp, men icke. Inte riktigt vår smak men jag kunde inte med att slänga dem utan nu får de bo i Staronborg.



En vaxduk har idag inhandlats och jag har häftat fast den på undersidan av bordet. Träskivan var sliten och passade inte in i rummet. Det blev verkligen jättefint!






Närbild på vaxduken och den utmobbade ljuslyktan som fått flytta ut till stugan..







Nu är det läggdags och uppladdning för en ny vecka. Sov gott!

6 kommentarer:

  1. Haha, lilla ljuslyktan då :) Där tror jag den kommer skina upp det mycket finare! Den passar bra till den blommiga vaxduken. /Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej -

    och tack för tidningen! =) Den blev personligt levererad idag, välbehållen och fin. Krya på dig ifall inte bacillerna riktigt släppt än!

    // Mica

    SvaraRadera
  3. @ Lotta: Mm, mutter mutter.. Nej då, jag ska försöka att inte gråta av saknad här hemma, och lyktan passar finfint där ute :O)

    SvaraRadera
  4. @ Micaela: Varsågod och tack, idag känns det bättre. Vi ses!

    SvaraRadera
  5. Vad fint med string telefon hylla som nattduks bord. Jag tycker att det är så charmigt med det gamla i stugorna. Vi som bygger nytt bestämde oss för att ha det nytt och modernt. Det passar våran stuga bäst, men jag älskar att gå in på andras bloggar och riktigt frossa i romantik och "antikvitet"

    SvaraRadera