måndag 11 maj 2009

Premiär

Vi var på en större loppis i helgen och fyndade. För endast 50:- hittade vi en handjagare, en orange Husqvarna. Vi provkörde den på plats, inomhus. Överlyckliga över detta fynd! Väl vid Staronborg och jungfrufärden hemmave så nae, inte ett grässtrå blev klippt. Knivarna snurrade som de skulle. Vi antar att de måste slipas (hur gör man det?). Vi har en liten slipsten så jag ska testa att slipa dem för hand.
När vi köpte stugan så ingick en del inventarier och däribland en bensindriven gräsklippare. Den tar upp halva golvytan i förrådet, är tung att dra och är stor och klumpig. Men den klipper gräset. Idag så drog jag fram den, tog mig ca 15 minuter att bara få ut den ur förrådet. Sedan pumpade jag bensinen, tog tag i handtaget och började dra i startsnöret. Det hände absolut ingenting. Efter ett tag så insåg jag att det var soppatorsk. Efter att ha tankat den så gick den igång på andra försöket.

Jag drömmer om en fin ny handjagare. Denna fantastiska handgräsklippare från Gardena, modell 380 C. Ganska dyr men en dröm att klippa med. Det fina är att den är nätt, lätt att dra, liten och smidig. Jag fyller ju snart år ;)






Bild: den övre: www.husqvarna.com/se/ och den undre: http://www.garden.se/

Den andra fru Staron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar