fredag 8 maj 2009

Trampsten

För några helger sedan fann jag en del Ölandssten under vår gräsmatta. Målet är att vår gång mellan grind och ytterdörr ska se ut likt bilden. Det känns som ett smidigt och ganska lättunderhållet alternativ. Det är fint och ger en markerad gång, men behöver inte rensas mer än övriga gräsmattan och det är bara att köra över med gräsklipparen. Antar att det behövs en del underarbete, så att inte stenarena sjunker ned i jorden igen. Det får bli en dag när andan faller på.. Fint kommer det bli iaf!

Bild: Från Aftonbladet

3 kommentarer:

  1. Vackert, natursten är den finaste material i murar och gångar mm. lycka till.

    SvaraRadera
  2. Tack så mkt :O)

    Visst är det!? Jag blev otroligt glad när jag hittade massa sten undangömt. Ska bara köpa in markväv och lite sand.. Lägger ut bild på resultatet så småningom.

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint. Så vill jag också ha. Trevlig blogg, lägger till bland mina länkar.
    Härligt att få lite inspiration till min nya stuga
    /Susanne

    SvaraRadera