söndag 3 maj 2009

Fynd

Igår kväll när vi gick förbi containern vid koloniområdet stod två fina stolar och väntade på mig. Det är två kopior på Grythyttan, inte med träribbor utan med spänt plast/tyg. De är idag väldigt skabbiga i tyget och jag har utsett mitt sommarprojekt. Frugan blev måttligt imponerad och jag fick släpa dem till stugan helt själv.. (!!!) Gissa vem som inte kommer få sitta i dem när de är traktens finaste stolar? ;O) Dessa stolar får fungera fint i väntan på Grythyttan som kommer så småningom. Söker överallt. Ni får mer än gärna hjälpa mig. Stöter ni på några gamla stolar från Grythyttan (eller fina kopior för den delen) som behöver repareras eller är i gott skick men ok pris. Hör gärna av er!

Morgonen startade idag med omplantering av mina plantor av Mårbacka som växt ur sina småkrukor. Nu står de på plats på fönsterbrädan i uterummet, jättefint!

Bild överst: Minsta brorsbarnet O rensar ogräs

3 kommentarer:

  1. http://www.blocket.se/li?ca=14_s&md=th&q=Grythyttan&cg=0&w=1

    Är det sånna du är ute efter?
    Hoppas länken kanske hjälper? :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Eller sånna?

    http://www.blocket.se/vi/21393347.htm?ca=14_s

    SvaraRadera
  3. Det är precis sådana, vill bara hitta dem till bättre pris ;O) Skam den som ger sig! Men jag hänger på Blocket dagligen. Hör gärna av dig om du hittar tokbilligt!

    SvaraRadera