söndag 17 maj 2009

Maskrosor

Var ute en liten stund på Staronborg. Skulle bara dit, ligga i den fantastiskt sköna solstolen, käka lunch och sedan åka hem. Bara vila denna gång. Denna härliga vilostol är något som jag verkligen kan rekommendera! Den finns lite varstans och kostar 249:- till 300:-. Den är värd vartenda öre! När jag låg där och njöt läsandes en kvällstidning så råkade mina ögon vandra åt sidan lite och ut över ägorna. Gula prickar i oändlighet, maskrosor.


Då jag hade planerat att verkligen inte göra något förutom att njuta så gjorde jag mitt yttersta för att inte börja rycka upp maskrosor. Det gick nästan, sista kvarten där ute så ryckte jag maskrosor. Under denna stund så påmindes jag om ett trädgårdsverktyg som jag tyckt sett lite onödig ut. Detta redskap som jag nu kanske skulle kunna tänka mig, ogräsupptagare med teleskopskaft från Fiskars. Denna kostar ca. 369:-. Har hittat ett billigare alternativ på Jula, en maskrosupplockare för 99:-. Kanske är värt att testa?


Den övre bilden är lånad från Ulfåsa Möbler & Golf, "Dacke vilostol".

3 kommentarer:

  1. Jag fick tipset i helgen att man ska plocka bort alla maskrosor innan man klipper gräset eftersom de sprids lättare då man klippt av alla maskrosor.

    SvaraRadera
  2. Själv låg jag på knä med ett vanligt maskrosjärn när mina kära kolonigrannar förbarmade sig över mig och lånade ut sitt ogräsjärn liknande det du tittar på. Och puuuh, det var skönt och effektivt. Rensningen gick i ett nafs, ryggen var rak som en fura men det blev lite hål i gräsmattan. Rekommenderas som köp. =)
    Trevlig helg.

    SvaraRadera