måndag 4 maj 2009

Staronborg distraherar.

Det behövs en ganska kraftig list upptill på bänken för att hålla den kommande sittdynan på plats. Det lutar åt "Antik sockel 15x95mm", den är bland det bredaste man kan hitta. Tanken är att den ska målas in i bänken.




Har gjort en för mig ny upptäckt, trallskruv! Denna fantastiska lilla skruv som skruvar sig in i trä UTAN att trät spricker. (Har som en liten borr längst fram, "borrar sig in"). Härligt, trallskruv gör mig lite lycklig.



Foto: det övre lånad av BYGGmax och den undre lånad av K-RAUTA

Den andra fru Staron

2 kommentarer:

  1. En kompis till mig som heter Monica (som väldigt ofta är inne på min facebook) jobbar för Grabber. Så jag har en Grabbermössa som är skitsnygg, den fick jag när jag hade flunsan i vintras :) Värsta workern ;)

    SvaraRadera
  2. Åh... jag gör ju faktiskt ganska mycket reklam för Grabber, i många olika sammanhang. Grabber är fint! Me like :)

    Den andra fru Staron

    SvaraRadera