lördag 16 maj 2009

Golv

Hade några av mina arbetskollegor på besök igår i Staronborg. Vi hade riktigt trevligt trots kylan. Har lite funderingar om köket/matdel/hall/myshörna. Kylan som blir i det rummet en kväll som igår är inte att leka med. Vid enstaka tillfällen när vi har haft besök så har vi tagit in elementet och brassat på. Det funkar helt ok. Men nu har mina tankar vandrat mot infravärme. Jag tror att det kan vara ett alternativ för uterummet. Har hittat på Jula, den billigaste 149:-. Kanske vore något? Funderar även över om det går att lägga klinker i hall delen, ca 0,5 kvm. Tillsammans med den kommande spaljen så blir det en ännu tydligare éntredel. Kanske kan vi lägga golv i hela uterummet?
Igår när jag var ute i Staronborg så passade jag på att vattna bl.a. våra ny satta hallonbuskar. Det kommer att bli jagarns bra i vår lilla odlingspark, täckbarken kommer att bli suverän! Det hittills billigaste alternativ som jag har hittat för att köpa säckar med jord/kogödsel/täckbark osv är Bauhaus, 5 säckar för 89:-. Tyvärr så ligger närmsta Bauhaus ca 4,5 mil bort, men om vi samlar ihop en liten lista med grejer så tjänar vi nog in bilkostnaden för att åka dit. Idag ska jag och min bror överraska vår mamma, överrasknings-morsdags-firande i Staronborg! Lite tidigt, morsdag är inte förrän 31/5 men vi firar idag. Vädret är strålande för detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar