söndag 3 maj 2009

Dagens bedrift

På eftermiddagen efter att M och grabbarna hade lämnat oss så åkte vi efter min mamma för att sedan bege oss till vår borg. Dagens uppgift var förrådet, sätta upp stringhylla+tallrikshylla samt att borra (!) i det ny satta kaklet. Men jag var även denna dag lite väl optimistisk vad det gällde tiden. Efter dammsugning och matlagningen så var tiden knapp och allt som hanns med var borrningen. Jag var VÄLDIGT rädd för att det skulle spricka men det gick fin, fint!

I höstas var min gammelmoster från Polen här och hälsade på. Hela sitt yrkesverksamma liv så har hon odlat allt från frukt till gladiolus. De sista 25 åren så hade hon främst blomodlingar, tulpaner, gladiolus och de vackraste och mest doftrika rosor jag någonsin sett.



När hon var här i höstas så hade hon med sig tulpan, påsklilje och gladioluslökar till oss. Lökar som hon själv odlat fram. Nu blommar påskliljorna och tulpanerna. Vackra och för mig fyllda med kärlek. Det börjar ta form i Staronborg!


Den andra Fru Staron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar