tisdag 21 april 2009

Nystart

Senaste veckorna har jag bara en sak i tankarna. Planerna om Staronborg förföljer mig morgon som kväll, jag till och med drömmer om vår lilla stuga. Att blogga känns som ett fint sätt att få skriva av sig och dessutom kunna få dela med mig av alla tankar och funderingar.

Vi köpte Staronborg sommaren 2008 och hann tyvärr inte göra så mycket med varken tomt eller stuga där och då. Det är en hel del att göra med huset, både ut- och invändigt. Väggar, bjälkar, golv och fönster ska målas. Stuprännor och rör ska på plats. Veranda ska byggas. Staket ska målas och sättas upp. Köksväggen ska kaklas. Väggfast bänk ska byggas. Växter ska så klart planteras och tas hand om. Någon toalettlösning ska ordnas. Osv osv..

Det är fantastiskt med en liten kolonistuga. Idéerna tillåts bli lite mer galna än hemma i det vanliga hemmet. Färgval och prylar får vara lite crazy, vilket är otroligt kul! Här och nu finns inget bättre än att springa på loppisar, botanisera i alla tänkbara tidningar och böcker, söka efter fynd på blocket, med mera.

Här och nu är jag dock frustrerad över att behöva arbeta följande helg som lovar 17 grader och sol. WHY?! Istället är jag ledig torsdag och fredag som lovar kyla och regn. Får passa på att röja inne i stugan. Ena rummet (sovdelen) ska möbler om, stringhyllor ska borras upp och gardiner ska skissas. Sedan ska jag även tömma uterummet (köksdelen). Då jag är borta i helgen har frugan storplaner på att måla väggarna och även bygga en spaljé och den väggfasta bänken. Det ska bli otroligt spännande att komma hem på söndag och se vad som hunnits med.

Jag ska komma igång och fota och dokumentera så att ni får ta del av alla förändringar. Lånar så länge en bild av mina somriga träskor som fina H har tagit.

Får passa på att önska er en bra tisdag!

2 kommentarer:

  1. Gillar färg och form;) Det här kan bli min virtuella oas när jag befinner mig långt borta från den svenska sommaren!:) Men några gånger till kommer jag allt besöka ert chateau!
    Kram!

    SvaraRadera