torsdag 23 april 2009

Dagen

Idag är jag ledig från ordinarie arbete och ska istället bege mig ut till Staronborg och fixa. På schemat står:

* Bära ut staketet som vinterlagrats inne i köksdelen. Staketet köptes i färdiga längder för halva priset förra hösten. Färdigt staket är annars onödigt dyrt.. Men det här blir nog bra när det fått lite rödfärg och satts på plats. Det blir nästa helgs projekt!
* Möblera om i sovdelen
* Lasera en av kökshyllorna
* Fika med fina T och fina L
* Göra en till strykning med rödfärg på pallkragarna

Ja, det är nog vad jag hinner med. Kanske, kanske hinner jag även måla om tallrikshyllan som fyndades för 15 kr på en loppis.

Solen skiner och dagen är än så länge väldigt bra. Vattengympa kl 07.15 följt av röj i källaren och precis mottaget besked om att "Min Egobok" syns i tidningen Må Bra. Fantastiskt! Hoppas solen skiner på er också :O)

Bild: Så som köksdelen har sett ut över vintern. Tokbelamrad med staket och utemöbler. Överskåpet ska ut idag eller imorgon, väggen ovanför diskbänken ska kaklas och övriga ska målas. Ska fota före och efter bilder så ni hänger med i förvandligen. Tänk er "Sikta mot stjärnorna", in i rökridån. Staronborg vinkar här och nu hej då och kommer snart fram med ny glans..

2 kommentarer: