onsdag 22 april 2009

Läslampa


Vi har som sagt bestämt oss för att snickra en bred väggfast bänk där vi båda kan sittligga och läsa om kvällarna. Den ska vara fylld av mysiga kuddar och så ska jag sy ett överdrag till en madrass i lämpligt tyg. På väggen vid denna bänk skulle det passa bra en fin lampa i stil med denna som jag hittade hos Broarne.

I förra veckan gjorde jag ett fynd på mitt arbete. Där stod det en liknande lampa (fast på fot) i beige färg och bara väntade på mig. Den stod helt övergiven i vårt kök. Jag frågade om jag fick köpa den men min kollega tyckte glädjande nog att jag kunde få den. Den ska få tjänstgöra som sänglampa.

Det finns flera guldklimpar på mitt arbete som bara ligger där och glänser. Flera jättefina emalj-brickor och hela servisen Blå Blom.. Hur många har det porslinet på sin arbetsplats?? Galet! Men härligt vardagslyxigt vid lunchen.

2 kommentarer: