onsdag 22 april 2009

Glädje i det lilla

Ibland fascineras jag över hur lättroad jag är. Som idag, när andra Fru Staron väcker mig och ger mig dagens bilaga i dagstidningen - reklamblad från Plantagen. Här och nu finns det ingen bättre start på dagen! Att få bläddra igenom och samla inspiration och få mer kunskap. Dessutom är det kul att jämföra priser mellan de olika trädgårdshandlarna här i stan.

Minst lika glad blev jag när det nya tårtfatet inhandlades. Jag hade spanat på det ett tag och tillät mig efter ett tag att unna mig det. Det är väldigt rätt för Staronborg och jag ser fram emot många mysiga fikastunder med det. Dock har jag i dagarna börjat med äta mer duktigt igen och planerar att äta GI ett tag framöver, men visst går det att lägga upp nyttigheter också på den lilla juvel!?
Bild: Lånad av fina H (en glimt av tårtfatet)

2 kommentarer:

  1. Dert där tårtfatet ska användas minst en gång här i maj, man kan ju ha mortotsbitar på :O)

    SvaraRadera