måndag 27 april 2009

Ett av mina projekt

Förråd. Jättebra att ha men oftast fulla till bredden, höjden och djupet med grejer. Förrådet i (!) Staronborg (bokstavligt talat) är inte så välinrett. En hylla sitter i mitten och upptar ca. 2/3 av förrådet, vilket gör att förrådet inte uppnår sin fulla potential. Förrådet skulle rymma mer om man ändrade om lite. Så nästa projekt för min del blir just det, strukturera upp förrådet. Bort med schabraket till hylla och upp med en det gamla köksskåpet och den gamla hatthyllan. Upp ska dessutom "spad-krokar". Det kommer att bli så bra!

Idag eller snarare nu ikväll har vi med hjälp av vännen/grannen målat väggarna TRE gånger. Det blir riktigt fint. Jag ser med lite skräckblandad förtjusning fram emot att kakla... Imorgon kommer förhoppningsvis stommen till den väggfasta bänken upp. Undrar om jag är lite tidsoptimist nu med?!

Den andra fru Staron

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat den andra och grannen! Ni är duktiga tycker jag :) /Lotta

    SvaraRadera
  2. Men jag då Lotta!? Är inte jag duktig?? Jag som målade och målade hela kvällen.. ;o)

    SvaraRadera
  3. Haha, förlåt first lady of the borg! Jag missade att du var med :D Kaart du är jätteduktig med. Och fina fynd hittar du hela tiden! Bra jobbat :)

    SvaraRadera