söndag 14 juni 2009

Pallkragar och parken

Vår park börjar verkligen se riktigt fin ut, vi behöver köpa lite mer grus men sen så är parken biff. Vi har fått ett nytt tillskott till parken, ett havtornsträd. Det var en granne som undrade om vi ville ha det, han hade redan mängder. Trädet blev pricken över i:et.
Hade hoppats på storskörd igår, men icke. Jag tror bestämt att solen har värmt mina smulgubbar alldeles för sparsamt. De var iallafall inte röda men de var många. Så man kan aldrig vänta för länge... Rädisorna däremot de har verkligen skjutit i höjden! Ska bli ruggigt gott att gå ut på morgonkvisten plocka några rädisor till smörgåsen och plocka några smulgubbar till mjölken (OBS standard mjölk). Hm, härligt!
Även invändigt har det hänt grejer. Vi har letat efter en snurrfotölj till att ha i rummet. Vi har haft en hemma som jag starkt har vaktat för att jag tycker så väldigt mycket om den. Och tro mig, det gör jag men jag sitter i princip aldrig i den. Så nu har jag efter noga övervägande gett med mig, den är numer i Stronborg. Det blev riktigt bra och den passade in i vårt tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar