söndag 12 juli 2009

Staket

Nu har vi påbörjat arbetet med att sätta staket. Första sektionen höll på att ta vettet från mig, järnspik vad det tog tid och var tålamodkrävande. Efter mycket om och kaffe+knäcke+tomat curd (gjord av grannen) så fick vi den på plats. Efter detta slit med en så såg jag framför mig hur resterande semester skulle bestå av staketsättande. Men till min stora glädje så gick hur smidigt som helst sedan, det var nog bara den första sektionen som var ett riktigt slit. Min fina fru målade. Vi hann sätta upp 4 hela sektioner samt 1 som vi var tvungna att kapa lite. Efter 2 så åkte vi och köpte fler stolpar, fransk skruv och en hylsa som passade huvudena på den franska skruven+min skruvdragare. Redan nu så har hela känslan av vår stuga/koloni förändrats, det kommer att bli fantastiskt!

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blir! =)

    SvaraRadera
  2. Det blir jättesnyggt! Ser fram emot en bild på hela staketet när det är klart. Ni har inte tummen mitt i handen.
    Hälsningar mormor anki

    SvaraRadera
  3. Suzanne Wrafter15 juli 2009 kl. 20:21

    Vad snyggt det blir! Fantastiskt! Ser fram emot att ta en fika innanför staketet.
    Kram från Suzanne

    SvaraRadera